2009. május 20., szerda

Nehéz döntés volt

A legkisebb fiam aki most lesz 8 éves, komoly beszéd és beszédészlelési zavarokkal küzd. Szeptemberben megpróbáltuk az első osztályt normál iskolában, úgy hogy mellette logopédiai és készségfejlesztő kezelést is kap. Sajnos hiába fejlődött sokat, még sem fogja sikeresen befejezni az első osztályt. Hogyan tovább újra kezdjük itt az elsőt és reménykedjünk hogy a következő tanévben annyit fejlődik hogy tovább mehet másodikba?
A másik megoldás az hogy elvisszük egy speciális iskolába. Tegnap ezért voltunk Pesten. Az ELTE-nek van egy gyakorló általános iskolája ahol logopédiai tagozat van. Speciálisan ilyen problémákkal küzdő gyerekeket tanítanak. Kis létszámú osztályok (10-12 fő) napi logopédiai órák mozgás terápia, rendszeres úszás. Mind olyan dolog ami a gyereknek szüksége volna. Csak hát az utazás reggel 5-kor kellene kelnie.
Végül is úgy döntöttem belevágunk abba a reménybe hogy talán csak1-2 évfolyamot kell ott járnunk és utána visszatérhet normál iskolába, mert erre is van lehetőség. Rákérdeztem és nagyon sokan járnak ott csak 1-2-3 évet, mert minden évben véleményezik a gyermekeket és javaslatot adnak a szülőnek hogyan legyen tovább.
Sajnálom a fiam mert látom rajta hogy fél a változástól, fél az ismeretlen környezettől, de reménykedjünk hogy ott is hamar be tud majd illeszkedni és örömmel jár majd oda is iskolába.

5 megjegyzés:

@ndre@ írta...

Sok sikert!!! Én nagyon szorítok Nektek ;)))).

Mamis írta...

Sok sikert és kitartást!Szerintem jól döntöttél!Így biztos, hogy nagyobb az esély, hogy hamarabb kerülhet vissza a megszokott környezetbe!

kiseri írta...

Nagyon bátor vagy, sok erőt hozzá! A kicsinek sok élményt!

Skorpiocska írta...

Köszönöm a biztató és bátorító szavakat, remélem majd tudok eredményekről is beszámolni.

anuka írta...

Most olvastam először a blogodat. Nekem esőmanóm van így tudom milyen nehéz egy ilyen döntést meghozni! Csodálatos Anyuka vagy és biztosan jó döntést hoztál!